پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
خانه / دسته‌بندی نشده / فروش بذر گل حنا یا سولماز

فروش بذر گل حنا یا سولماز

اینروزها این گیاه با همان نام انگلیسی‌اش بیشتر شناخته میشود و ایمپشن رایج شده‌است ولی نام فارسی آن در کتابهای گلکاری ایرانی “گل حنا” و در گویش محلی آذربایجان “سولماز یا سولماز شیرازی” نامیده شده.
هرچند واریته‌های جدید که اکنون بذرهای آنها را تقدیم شما میکنیم با واریته‌های قدیمی تفاوت دارند ولی کاملا مشابه هستند و لازم به نامگذاری جدید نیست.
شاید از آنجا که گلهای حنا اغلب مواقع سال شکوقا میشوند در برخی شهرهای آذربایجان ایران به آن سولماز (به معنی: نامیرا – همیشه شکوفا – بدون پژمردگی) خطاب شده‌است.

گل حنا یا سولماز گیاه بسیار جالبی است. اگر شرایط زندگی‌ش فراهم شود چندین سال عمر میکند و بوته‌های درشتی تولید میشوند که در شرایط مناسب اغلب طول سال غرق در گل میشوند. ولی از طرف دیگر اگر شرایط محیطی فراهم نشود گیاه به سرعت از گلدهی می‌افتد و ممکن است به مرگ گیاه نیز منجر بشود.
بذر F1 گل حنا که تقدیم میشود محصول شرکت Benary آلمان است. واریته TEMPO رنگهای مخلوط و رنگهای رگه‌دار (Star) از جنس Impatiens Walleriana تولید سال ۲۰۱۲ در بسته‌های کوچک ۵ عددی
کاربردهای این گیاه:
از گل حنا به عنوان گیاه یکساله و برای کاشت در باغچه (بهار تا تابستان) در محل سایه و نیم‌سایه به شرط کاشت در اوایل بهار (تا گیاه بتواند به محیط عادت کند و گرمای تابستان را تحمل کند) استفاده میشود.
از گل حنا برای کاشت در گلدانها و سبدها آویز همچنین کاشت در گل‌جاها بزرگ در کنار سایر گیاهان استفاده میشود.
از گل حنا به عنوان گیاه چندساله خانگی برای پشت پنجره و محلی با نورگیر مناسب (به صورت غیرمستقیم و دور از تابش شدید آفتاب) استفاده میشود.
منبع:گلستان علی

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
خانم دهقانی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09132539560
شماره دفتر هامبورگ: 4915206375556+
پست الکترونیکی: halime_d2010@yahoo.com

مطلب پیشنهادی

خرید حنا سنتی بی نظیر حلیمه

برای خرید حنا سنتی بی نظیر حلیمه می توان به عطاری های بزرگ در شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
کانال تلگرام